Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

Os jovens universitários e o consumo sustentável - a sua influência na compra de produtos ecológicos

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
Revista_FCT-04_2007-124-135.pdf127.65 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

O rápido crescimento demográfico, económico e industrial do último século lançou a discussão sobre o seu impacto na qualidade de vida das pessoas e na preservação ambiental. A responsabilidade social, o desenvolvimento sustentável e o consumo consciente passaram a ser objecto de investigações e de amplo debate na sociedade em geral e, em particular, nas empresas. Os jovens da actualidade, muito associados ao consumismo e ao materialismo, têm uma pesada herança a receber fruto dos excessos económicos e empresarias. Todavia, apresentam sinais de maturidade, aparecendo ligados a movimentos sociais e ambientais. Através de um estudo quantitativo, procurou-se estudar o consumo sustentável dos jovens universitários e avaliar a sua influência na compra de produtos ecológicos. Os resultados evidenciam que a consciência ambiental e a atitude dos jovens relativamente ao consumo sustentável têm um impacto positivo na compra de produtos ecológicos.
The rapid demographic, economic and industrial growth of the latest century has launched a discussion of the impact on the quality of people’s lives and the preservation of the environment. The social responsibility, the sustainable development and the consistent consumption have become the objective of investigations and ample debates in society, in general, and more specifically in companies. The today’s young generation is associated with consumption and materialism. They received an inheritance resulting from the excesses of the consumption and economics. Nevertheless, they present signs of maturity, seeming concerned with social and environmental movements. Through a quantitative study was carried out, which aimed at identifying sustainable consumption habits of the university students and the evaluation of purchasing ecological products. The results show that the environmental awareness and the attitude of these generations concerning sustainable consumption have a positive impact on the purchase of ecological products.

Description

Keywords

Citation

Revista da Faculdade de Ciência e Tecnologia. Porto. ISSN 1646-0499. 4 (2007) 124-135.

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Edições Universidade Fernando Pessoa

CC License