Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

The sakai collaborative learning environment: current experience

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
96-104.pdf92.14 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

Parece inegável que a revolução digital tem grandes implicações nos sistemas actuais de formação, com o e-learning a responder melhor e de modo inovador às necessidades de “aprender a um ritmo acelerado” e de “transformar informação em conhecimento”. No entanto, há bastante tempo que assistimos a mudanças nas teorias pedagógicas, com o debate centrado na aprendizagem baseada em problemas, “situated learning”, “process writing”, trabalhos de projecto, etc. Neste sentido, a internet e o e-learning podem ser consideradas ferramentas harmonizadas com ideias já correntes na educação, contribuindo assim para a evolução destas teorias pedagógicas e para o desenvolvimento de novas técnicas de educar, fornecendo incentivos à aprendizagem, facilitando a comunicação, melhorando a gestão da informação. It seems undeniable that the digital revolution we are experiencing nowadays has several implications in the current systems of learning and training. In this context, e-learning may provide a better and innovative way to “learning at an accelerated rhythm” and to “transforming information into knowledge”. Nevertheless, changes in pedagogical theories have already occurred for some time focusing the debate on the learning process based in problems, “situated learning”, “process writing”, works of project, among many others. In this sense, internet and e-learning may be considered as tools which are harmonised with current ideas in education, thus contributing to the evolution of these pedagogical theories and to the development of new techniques, supplying incentives to the learning process, facilitating communication, and improving information management.

Description

Keywords

Inovação Educação E-learning Informação Conhecimento Innovation Education Information Knowledge

Citation

Revista da Faculdade de Ciências Humanas e Sociais. Porto. ISSN 1646-0502. 5 (2008) 96-104.

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Edições Universidade Fernando Pessoa

CC License