Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
107.89 KB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
No âmbito do trabalho de dissertação realizado para o Mestrado em Gestão da Informação,
Universidade de Aveiro, foi aplicado um inquérito, tanto aos docentes como aos alunos da
Universidade Fernando Pessoa, no mês de Outubro de 2008, para avaliar o uso da plataforma
de e-learning. Os resultados deste estudo são apresentados de forma sucinta. Da análise
de resultados foi possível concluir que os utilizadores estão disponíveis e sentem-se confiantes
para o uso das plataformas de e-learning achando importante o recurso a estas práticas
como complemento ao ensino tradicional. In the context of an Information Management Masters degree research, a study was conducted
about the use of an e-learning platform in a higher education institution. For the study
an inquiry was applied both to teachers and students from University Fernando Pessoa, in
October of 2008. The inquiry main goal was to analyze the university usage of an e-learning
platform. The results are presented and we were able to verify that the major university
population (teachers and students) are available and feel motivated to use this kind of platforms as a way of improving and complementing the traditional teaching methods.
Description
Keywords
Ensino Superior Ensino tradicional Plataformas digitais E-learning Sakai Higher Education Presential teaching Digital platforms
Citation
Revista da Faculdade de Ciência e Tecnologia. Porto. ISSN 1646-0499. 7 (2010) 92-103.