Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

Desmotivação escolar e alterações no modelo familiar: estratégias de intervenção, numa escola inclusiva

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
DM_Célia Galvão.pdf2.39 MBAdobe PDF Download
DM_ Celia Galvão Anexos.pdf2.96 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Atualmente a desmotivação afeta grande parte dos estudantes. As alterações no modelo tradicional de família também são cada vez mais comuns na sociedade. Estas modificações são um dos fatores explicativos apontados, pelos investigadores, para a desmotivação. Este estudo incide na relação entre a desmotivação dos alunos e as alterações no modelo tradicional de família, numa escola inclusiva. É objetivo desta investigação aumentar o conhecimento sobre os fatores de desmotivação e as possíveis estratégias de intervenção neste contexto. Impõe-se profundas alterações sociais, de intervenção precoce, junto das famílias adulteradas, conducentes à verdadeira resolução de problemas que, de forma inadequada, são atualmente remetidos à escola.
Currently a lack of motivation strongly affects student population. The changes in the traditional family model are becoming more and more common in our society. These changes are one of the most given explanation factors, by researchers, for the lack of motivation. This study focuses on the relationship between students’ lack of motivation and the changes in the traditional family model, in an inclusive school. The objective of this research is to increase knowledge on the factors of lack of motivation and the possible intervention strategies pertinent within this context. Profound social changes are imposed, of early intervention along the adulterated families, leading to the truthful resolution of problems that, in a wrong way, are nowadays considered blame of the school.

Description

Keywords

Desmotivação Modelos de organização familiar Relação escola-família Lack of motivation Family organization models Academic relationship with family

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

CC License