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Esta dissertação, intitulada “A Incessante Procura pela Perfeição: A influência da Publicidade nos Estereótipos Femininos”, visa esclarecer se os aspetos recorrentes da publicidade na imprensa especializada em assuntos quotidianos que atuam na procura incansável, das mulheres, pela perfeição e juventude.
Com o intuito de contextualizar o objeto de estudo deste trabalho, começa-se por traçar a mudança histórica da publicidade focada no género feminino, onde existe uma notória mudança nas ideologias mediáticas. Inicialmente, é feita uma análise da reprodução dos padrões de género e de seguida uma parte mais próxima da figura feminina. De seguida, analisa-se a transição da indústria mediática como presença direta nos indivíduos do género feminino, salientando as transformações sofridas no seu quotidiano, desde ações, convivências e hábitos, cuidados e tratamentos. Segue-se uma análise referente às componentes visuais e textuais dos anúncios onde a principal personagem é a figura feminina, prosseguindo-se com uma análise detalhada dos anúncios de cosméticos. A influência que a publicidade incita no grupo feminino pela juventude perfeita é suportada por uma análise de anúncios de cosmética retirados de três revistas mensais, durante seis meses e por uma análise descritiva de um questionário, por forma a determinar a presença desta influência.
Há uma padronização massificada na imprensa rosa com efeitos na autoimagem deste público e, por isso, a preocupação principal desta dissertação é entender e alertar a influência publicitária na transmissão de estereótipos em torno da perfeição, da beleza e da juventude e em como, a procura incessante de um ideal perfeito construído a partir dos anúncios destas revistas, pode afetar diretamente com o campo pessoal do grupo feminino.
This dissertations, entitled "A Incessante Procura pela Perfeição: A influência da Publicidade nos Estereótipos Femininos", aims to elucidate if the recurrent advertising messages in the press act in women's relentless pursuit of perfection and youthfulness. In order to contextualize the object of study, we begin by tracing the historical change of advertising focused on ads aimed at women, where there is a notable change in media ideologies. Initially, we carry out an analysis of the reproduction of gender patterns and then about the female figure. Then, the transition of the media industry is analyzed as it is a constant presence in female contexts, highlighting the changes suffered in their daily lives, from actions, interactions and habits, care and treatments. Subsequently, we present an analysis regarding the visual and textual components of the advertisements where the main character is the female figure. Then, we look into cosmetics advertisements more thoroughly. The way advertising impels women to crave for perfect youthfulness is demonstrated by an analysis of cosmetic advertisements taken from three monthly magazines for six months and by a descriptive analysis of a questionnaire to determine the presence of this influence. There is a mass standardization in the gossip press with effects on the self-image of this public and, therefore, the main concern of this paper is to understand and alert the advertising influential world in the transmission of stereotypes around perfection, beauty and youth and how directly can affect the personal field of the female group.
This dissertations, entitled "A Incessante Procura pela Perfeição: A influência da Publicidade nos Estereótipos Femininos", aims to elucidate if the recurrent advertising messages in the press act in women's relentless pursuit of perfection and youthfulness. In order to contextualize the object of study, we begin by tracing the historical change of advertising focused on ads aimed at women, where there is a notable change in media ideologies. Initially, we carry out an analysis of the reproduction of gender patterns and then about the female figure. Then, the transition of the media industry is analyzed as it is a constant presence in female contexts, highlighting the changes suffered in their daily lives, from actions, interactions and habits, care and treatments. Subsequently, we present an analysis regarding the visual and textual components of the advertisements where the main character is the female figure. Then, we look into cosmetics advertisements more thoroughly. The way advertising impels women to crave for perfect youthfulness is demonstrated by an analysis of cosmetic advertisements taken from three monthly magazines for six months and by a descriptive analysis of a questionnaire to determine the presence of this influence. There is a mass standardization in the gossip press with effects on the self-image of this public and, therefore, the main concern of this paper is to understand and alert the advertising influential world in the transmission of stereotypes around perfection, beauty and youth and how directly can affect the personal field of the female group.
Description
Keywords
Publicidade Estereótipos femininos Perfeição e juventude Influência mediática Advertising Female stereotypes Perfection and youth Media influence