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Projeto_de_graduação_43121 | 1.39 MB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
Este trabalho tem como propósito a comparação das estratégias de publicidade empregues por Helena Coelho e Madalena Abecasis, especificamente na rede social Instagram. Inicialmente será explicitado o conceito de publicidade bem como os meios de comunicação e as estratégias utilizadas, assim como o papel do Instagram na publicidade e a forma como os influenciadores podem ser vantajosos para a realização de campanhas promocionais. As diferentes abordagens de cada uma das influenciadoras serão objeto de análise, tendo em conta as estratégias que utilizam. A escolha destas duas influenciadoras deve-se ao facto de ambas se destacarem na criação de conteúdos no Instagram e, sobretudo, por utilizarem estratégias distintas na promoção de marcas.
This work aims to compare the advertising strategies employed by Helena Coelho and Madalena Abecasis, specifically on the social network Instagram. Initially, the concept of advertising will be explained, as well as the means of communication and the strategies used, along with the role of Instagram in advertising and how influencers can be advantageous for promotional campaigns. The different approaches of each influencer will be analyzed, taking into account the strategies they use. The choice of these two influencers is due to the fact that both stand out in content creation on Instagram and, above all, because they use distinct strategies in brand promotion.
This work aims to compare the advertising strategies employed by Helena Coelho and Madalena Abecasis, specifically on the social network Instagram. Initially, the concept of advertising will be explained, as well as the means of communication and the strategies used, along with the role of Instagram in advertising and how influencers can be advantageous for promotional campaigns. The different approaches of each influencer will be analyzed, taking into account the strategies they use. The choice of these two influencers is due to the fact that both stand out in content creation on Instagram and, above all, because they use distinct strategies in brand promotion.
Description
Projeto de Graduação apresentado à Universidade Fernando Pessoa como parte dos requisitos para obtenção do grau de Licenciada em Ciências da Comunicação
Keywords
Estratégias de publicidade Instagram Influenciadoras Comparação Abordagens Estratégias Promoção de marcas Advertising strategies Comparison Approaches Strategies Brand promotion