Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

História do ensino a distância: uma abordagem estruturada

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
159-168FCHS2004-2.pdf387.27 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

Distance learning is nowadays a promisssing discipline. A number of opportunities are now available, both concerning business matters and the prospect of increasing learning outcomes, and new ways of providing teaching, training and learning environments. Even considering such discussion quite up to date, the history of distance learning is a rich and old one. Before the introduction of computers and Internet, a number of experiencies and lots of results were gathered in the area. Giving this, the authors propose a journey into the distance learning main events. This text takes into consideration the issues that contribute to the collective knowledge that we have today for use and advance. The authors also summarize that a lot more may happen in a near future, although distance learning has by now a rich and live history. O Ensino a Distância (EaD) é actualmente uma área promissora. Revelam-se oportunidades quer de negócio, mas principalmente de ganhos na aprendizagem e de formas alternativas de oferta para o ensino, a formação e o treino. Embora seja um tema de discussão actual, o ensino a distância possui uma história que importa conhecer. Mesmo antes do aparecimento e vulgarização das tecnologias de informação e comunicação, em especial, o computador e a Internet, muitas são as experiências e estudos conhecidos na área. Desta forma, os autores propõe uma viagem pelos acontecimentos mais relevantes que contribuem para a formação, práticas e corpo de conhecimento do EaD. Não obstante, os autores concluem que embora rica e variada, esta história ainda se está a iniciar.

Description

Keywords

Citation

Revista da Faculdade de Ciências Humanas e Sociais. Porto. ISSN 1646-0502. 1 (2004) 159-168.

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Edições Universidade Fernando Pessoa

CC License