Repository logo
 
Publication

História do ensino a distância: uma abordagem estruturada

dc.contributor.authorRurato, Paulo
dc.contributor.authorGouveia, Luis Borges
dc.date.accessioned2008-07-21T14:20:46Zpor
dc.date.accessioned2011-10-06T14:50:24Z
dc.date.available2008-07-21T14:20:46Zpor
dc.date.available2011-10-06T14:50:24Z
dc.date.issued2004por
dc.description.abstractDistance learning is nowadays a promisssing discipline. A number of opportunities are now available, both concerning business matters and the prospect of increasing learning outcomes, and new ways of providing teaching, training and learning environments. Even considering such discussion quite up to date, the history of distance learning is a rich and old one. Before the introduction of computers and Internet, a number of experiencies and lots of results were gathered in the area. Giving this, the authors propose a journey into the distance learning main events. This text takes into consideration the issues that contribute to the collective knowledge that we have today for use and advance. The authors also summarize that a lot more may happen in a near future, although distance learning has by now a rich and live history. O Ensino a Distância (EaD) é actualmente uma área promissora. Revelam-se oportunidades quer de negócio, mas principalmente de ganhos na aprendizagem e de formas alternativas de oferta para o ensino, a formação e o treino. Embora seja um tema de discussão actual, o ensino a distância possui uma história que importa conhecer. Mesmo antes do aparecimento e vulgarização das tecnologias de informação e comunicação, em especial, o computador e a Internet, muitas são as experiências e estudos conhecidos na área. Desta forma, os autores propõe uma viagem pelos acontecimentos mais relevantes que contribuem para a formação, práticas e corpo de conhecimento do EaD. Não obstante, os autores concluem que embora rica e variada, esta história ainda se está a iniciar.por
dc.identifier.citationRevista da Faculdade de Ciências Humanas e Sociais. Porto. ISSN 1646-0502. 1 (2004) 159-168.por
dc.identifier.issn1646-0502por
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10284/635por
dc.language.isoporpor
dc.publisherEdições Universidade Fernando Pessoapor
dc.relation.ispartofseriesRevista da Faculdade de Ciências Humanas e Sociaispor
dc.relation.ispartofseries1por
dc.titleHistória do ensino a distância: uma abordagem estruturadapor
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
person.familyNameLima Rurato
person.familyNameManuel Borges Gouveia
person.givenNamePaulo Alexandre
person.givenNameLuis
person.identifierxF1eGXcAAAAJ&hl
person.identifier.ciencia-idD118-BDBA-0677
person.identifier.ciencia-id6B1C-3509-9FA5
person.identifier.orcid0000-0002-5654-175X
person.identifier.orcid0000-0002-2079-3234
rcaap.rightsopenAccesspor
rcaap.typearticlepor
relation.isAuthorOfPublicationaf68ca86-0269-47b8-a12b-21a758dea453
relation.isAuthorOfPublication5bca0222-5e07-4f60-91a0-25ac0242ae51
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery5bca0222-5e07-4f60-91a0-25ac0242ae51

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
159-168FCHS2004-2.pdf
Size:
387.27 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.82 KB
Format:
Plain Text
Description: