Repository logo
 
Publication

Understanding Games as Participation: an analytical model

dc.contributor.authorVasconcellos, Marcelo Simão de
dc.contributor.authorCarvalho, Flávia Garcia de
dc.contributor.authorAraujo, Inesita Soares de
dc.date.accessioned2017-05-26T15:42:25Z
dc.date.available2017-05-26T15:42:25Z
dc.date.issued2017
dc.description.abstractPublic health communication in Brazil has difficulties in reaching different groups of the population, as well as fostering their participation for building better health policies. Digital games could help in this regard, but there is a need of detailed models that account for social and participatory aspects of games and game playing. In order to provide such model, this study combined theoretical concepts from Game Studies, namely, the concept of games as participation and the Gaming Dispositif-model, with the Model of Communication as a Symbolic Market, from Latin American Communication Studies, creating a game model describing the socially inscribed relations among player, game and other players, based on participation. This article explains the mentioned concepts and the analytical model in detail, concluding with remarks on its possible uses.pt_PT
dc.description.abstractA comunicação em saúde no Brasil tem dificuldades em atingir diferentes grupos na população e incentivar a sua participação na construção de melhores políticas de saúde. Jogos digitais podem ajudar a respeito disso, mas nós carecemos de modelos detalhados que levem em conta os aspectos sociais e participatórios dos games e do acto de jogar. Para prover tal modelo, nós combinamos conceitos teóricos dos Game Studies, a saber, o conceito de jogos como participação e o modelo Gaming Dispositif, com o Modelo de Comunicação como Mercado Simbólico, dos estudos de Comunicação Latino-americanos, criando um modelo de jogo descrevendo as relações socialmente inscritas entre jogador, jogo e outros jogadores, baseadas em participação. Neste artigo, nós explicamos os conceitos mencionados e então apresentamos nosso modelo em detalhes, concluindo com observações sobre possíveis usos de tal modelo.pt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.citationCibertextualidades. Porto. ISSN 1646-4435. 8 (2017) 105-118.pt_PT
dc.identifier.issn1646-4435
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10284/6012
dc.language.isoengpt_PT
dc.publisherEdições Universidade Fernando Pessoapt_PT
dc.relation.ispartofseriesCibertextualidades;8
dc.subjectParticipationpt_PT
dc.subjectHealth Communicationpt_PT
dc.subjectDigital Gamespt_PT
dc.subjectSerious Gamespt_PT
dc.subjectGame Modelpt_PT
dc.subjectParticipaçãopt_PT
dc.subjectComunicação em saúdept_PT
dc.subjectJogos digitaispt_PT
dc.subjectModelo de jogopt_PT
dc.titleUnderstanding Games as Participation: an analytical modelpt_PT
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.endPage118pt_PT
oaire.citation.startPage105pt_PT
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typearticlept_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
ciber8_09.pdf
Size:
549.25 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: