Repository logo
 
Thumbnail Image
Publication

Avaliação de critérios de escolha alimentar: uma aplicação do Food Choice Questionnaire

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
62-72.pdf253.41 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

Este estudo analisa os critérios de escolha de produtos alimentares, mais concretamente de iogurtes, junto dos jovens adultos portugueses. Foi utilizado o Food Choice Questionnaire – uma escala multidimensional que permite avaliar a importância de diferentes factores na escolha de alimentos. Verificou-se que os critérios mais valorizados na compra de iogurtes são: “preço”, “apelos sensoriais”, “conteúdo natural” e “saúde”. As mulheres preocupam-se mais com o “controlo do peso” enquanto que os homens dão maior relevância à “familiaridade” com o produto. Os indivíduos mais velhos dão maior importância ao “conteúdo natural”, ao “controlo do peso” e às “preocupações éticas”. This study examines the choice criteria of food products, specifically yogurt, among Portuguese young adults. It was used the Food Choice Questionnaire - a multidimensional scale for assessing the importance of different factors in choosing food. It was found that the most valued dimensions in the purchase of yogurt are “price”, “sensory appeals,” “natural content” and “health.” Women are more concerned with “weight control” while men give more importance to “familiarity” with the product. Older individuals give more importance to “natural content”, “weight control” and “ethical concerns”.

Description

Keywords

Produtos alimentares Food Choice Questionnaire Consumidores Food products Consumers

Citation

Revista da Faculdade de Ciências da Saúde. Porto: Edições Universidade Fernando Pessoa. ISSN 1646-0480. 7 (2010) 62-72.

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Edições Universidade Fernando Pessoa

CC License