Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
18146 | 1.24 MB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Este trabalho tem como objectivo explorar três factores que podem influenciar a aquisição e o desenvolvimento linguístico, através de uma revisão bibliográfica mas também através de um estudo empírico.
Foi utilizada uma amostra de 40 crianças, em idade pré-escolar, relacionando o seu diagnóstico (linguagem/fala) com os factores de hereditariedade, número de irmãos e escolaridade dos pais.
Com esta investigação conclui-se que estes três factores (embora não de igual forma), podem ser co-responsáveis pelas alterações linguísticas desta amostra de 40 crianças.
This paper aims to explore three factors that may influence the acquisition and language development, through a literature review but also through an empirical study. A sample of 40 children in preschool age, correlating with the diagnosis (language/speech) of hereditary factors, number of siblings and parents' education. This research concludes that these three factors (though not equally) may be co-responsible for changing this language sample of 40 children.
This paper aims to explore three factors that may influence the acquisition and language development, through a literature review but also through an empirical study. A sample of 40 children in preschool age, correlating with the diagnosis (language/speech) of hereditary factors, number of siblings and parents' education. This research concludes that these three factors (though not equally) may be co-responsible for changing this language sample of 40 children.
Description
Projeto de Graduação apresentado à Universidade Fernando Pessoa como parte dos requisitos para obtenção do grau de Licenciada em Terapêutica da Fala