Antropológicas Edição especial (Nov. 1998)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Antropológicas Edição especial (Nov. 1998) by Issue Date
Now showing 1 - 10 of 32
Results Per Page
Sort Options
- De la fiesta popular a la sociedad del espectáculo: un "moderno" camino hacia la uniformización y homogeneización culturalPublication . Castro Legazpi, Francisco
- Fútbol e identidadePublication . Gestoso Álvarez, MaruxaPoucos fenómenos neste século levan mantendo mobilizadas a tanta cantidade de persoas diariamente coma o caso do fútbol. Mesmo podemos dicir que non é posible unha visión completa desta sociedade nosa sen atender ó chamado "deporte rei". Que se agacha baixo cada regate, cada pase en profundidade e cada gol?, que é o que está realmente en xogo?. Para comprende-la cuestión cómpre analizar o fútbol en profundidade. E hoxe por hoxe podemos afirmar que é este un dos lugares privilexiados para construírmonos a propia identidade: constitúese así nun verdadeiro ritual moderno, pois de fondo co que se está a actuar é co mundo dos ideais e os valores, co mundo espiritual. Traspasamos as barreiras do mero deporte e abrímonos cara a sociedade enteira. Se defendemos o fútbol coma ritual de constitución da identidade nas sociedades modernas, cómpre partir da pregunta: que é un ritual?, e por que o fútbol e non outra actividade?.
- Galicia, terra única?Publication . López de Castro, Rut MartínezO que vou a desenvolver a continuación, é un traballo de investigación sobre o programa cultural "Galicia Terra Única", levado a cabo polo goberno autónomo galego no ano 1997. Tratarei de expor de forma sintética algúns dos seus sentidos e significados neste pequeno espacio simbólico. A metodoloxía seguida na investigación foi filtrada a través da miña experiencia como artista participante e como investigadora. A interdisciplinaridade, a observación-participante, a subxetividade e a obxetivación da experiencia subxetiva foron cuestións fundamentais para a análise de tódolos datos e materiais recollidos. Tratei de facer unha análise dos discursos a partir da información dos medios de comunicación: xornais, publicacións sobre "Galicia Terra Única". Televisión de Galicia, etc. Pero tamén observei inaguracións e exposicións estudiando o espacio expositivo, a sua relación coas obras e a relación co público; alén diso tamén realicei entrevistas informais con artistas.
- A produção do texto antropológico: um olhar sobre o que está por detrás das palavrasPublication . Ribeiro, Fernando BessaEm 1995 e 1996 realizei trabalho de campo em Águeda. O resultado foi uma dissertação de mestrado em Antropologia Cultural e Social, defendida em Abril de 1997, na Universidade do Minho. Não é minha intenção reflectir sobre o que é dito na dissertação - Memória Industrial em Águeda: fundamentação preliminar para um enquadramento museológico - mas sim sobre o que está por detrás das palavras, ou seja, sobre os problemas relacionados com a investigação e a construção do texto. Esta dissertação teve como objectivo conhecer e interpretar o processo da construção social das expressões da cultura industrial num meio rural, tendo em vista a produção de uma proposta museológica centrada na dimensão social. Para isso era necessário analisar, a partir da memória social dos indivíduos ligados à indústria, o modo de implantação e desenvolvimento industrial em Águeda, tomando em consideração os impactos produzidos na economia - manutenção de um forte sector agrícola em paralelo com o desenvolvimento do sector industrial - e na sociedade - organização do quotidiano, estratificação e mobilidade social, construção, manutenção /alteração da identidade e das suas referências e padrões, relações de classe e familiares.
- Etnografia das drogas no bairro do Cerco do Porto: a economia subterrâneaPublication . Neves, Tiago
- A importância de uma antropologia da artePublication . Machado, Ana Zulmira DurãoA Antropologia é uma ciência que procura abordar do ponto de vista teórico a explicação do comportamento humano, enquanto ser social e criador de cultura. Nesta perspectiva, a arte enquanto produto de uma criação exclusivamente humana torna-se assim, num aspecto cultural importante e digno de ser estudado pela Antropologia.
- O papel sócio-cultural da cozinha alentejana como paradigma da transformação socialPublication . Rodrigues, Helena MaurícioA Cozinha Alentejana pode ser definida como um "complexo espaciocultural alimentar " resultante de uma adaptação ao ecossistema envolvente, aos recursos energéticos e alimentares da região. As estratégias adaptativas evoluíram segundo um percurso tripartido, cujas fases, interligadas, correspondem à emersão de modelos sócio-culturais. Como adaptação aos recursos alimentares e energéticos existentes, esta cozinha elaborou utensilagem própria, composta de instrumentos que a especificam, criou um espaço característico e adoptou uma fonte de energia dominante.
- Poder, ortodoxia y heterodoxia en la Península IbericaPublication . Llaneza Fadón, LeopoldoEl titulo de esta comunicación gira alrededor de dos conceptos fundamentales: la ortodoxia y la heterodoxia. Quisiera mostrar algunos ejemplos de como se interrelacionan estos dos conceptos en el seno de los movimientos religiosos - especialmente en la península ibérica-. Para ello he elegido las monografías de cuatro antropólogos que han trabajado la religiosidad en distintas épocas y desde diversas perspectivas. Las monografías citadas son las siguientes: Las Visiones de Ezkioga de Willian Christian, Un santo para una ciudad de María Cátedra, El Estigma del Extraño de Joan Prat y Ensaios de Mitologia Cristã de Manuel João Ramos.
- Super dragões desmascaradosPublication . Seabra, DanielAs claques organizadas de apoio a clubes de futebol que estão presentes nos estádios portugueses continuam a suscitar diversos comentários, mais pelos actos de violência e vandalismo que por vezes são perpetrados por alguns dos seus membros, do que pelos espectáculos de luz, cor e som que frequentemente proporcionam. As mesmas poderão ser entendidas como "associações voluntárias cuja finalidade consiste em apoiar colectivamente e de forma organizada um clube - quer tenham ou não reconhecimento oficial por parte deste - que utilizam um conjunto de símbolos próprios e que se autodefinem como claque de apoio." (Marques, 1988: 7) Consideradas como associações, as claques assumem-se então como "colectividades estruturadas de seres humanos que, de maneira orgânica, entram em relação a fim de tornar possível a realização de certos interesses comuns" (Virton, 1979: 145) Para a compreensão das mesmas é pois fulcral proceder à caracterização dos membros que as constituem.
- Aplicación da teoría das catástrofes á analise do doar/non doar sangrePublication . Casado Neira, DavidVer nun plano diferente algo que é doutra realidade: visualizar. Có microscopio vemos microorganismos ou partículas que non son accesibles as formas de percepción inmediata (visualizamos o inconmesurable por defecto); nun mapa reproducimos a escala e simbolicamente un espacio tridimensional e guiámonos con el por unha cidade descoñecida (visualizamos o inconmesurable por exceso); a través dos diagramas de parentesco plasmamos as relacións entre os diferentes membros dunha familia (visualizamos o abstracto); no proxecto dun edificio este só existe precisamente como a mera visualización que se recrea nos planos (creamos visualizando).
