| Name: | Description: | Size: | Format: | |
|---|---|---|---|---|
| 26016 | 531.9 KB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
As escolas têm sido uma fonte de conhecimento e influência, que tanto pode ser benéfica, como pode ser fonte de comportamentos menos adequados. Por isso, os problemas das escolas e do seu funcionamento tornam-se, cada vez mais, uma preocupação.
Portanto, tornou-se importante fazer uma breve análise, através de uma curta entrevista, para averiguar a necessidade de se passar, mais tarde, a uma avaliação a uma escola do norte.
Com base nos resultados obtidos pela entrevista conduzida, de maneira muito informal, junto de professores, pensou-se neste projeto que se propõe é uma avaliação no contexto escolar, numa da escola E/B 2/3 de uma cidade do Norte, através do diagnóstico do meio escolar.
The schools have been a source of knowledge and influence, which can either be beneficial, as it can be a source of less appropriate behaviors. Therefore, the problems of schools and their operation become increasingly a concern. Therefore, it became important to make a brief analysis, through a short interview to ascertain the need to move later to an assessment of a northern school. Based on the results obtained by consuzida interview, very informally, to teachers, it was thought that this project proposes is a review in the school context, a school E / B 2/3 of a city in the north, through diagnosis of the school environment.
The schools have been a source of knowledge and influence, which can either be beneficial, as it can be a source of less appropriate behaviors. Therefore, the problems of schools and their operation become increasingly a concern. Therefore, it became important to make a brief analysis, through a short interview to ascertain the need to move later to an assessment of a northern school. Based on the results obtained by consuzida interview, very informally, to teachers, it was thought that this project proposes is a review in the school context, a school E / B 2/3 of a city in the north, through diagnosis of the school environment.
Description
Projeto de Graduação apresentado à Universidade Fernando Pessoa como parte dos requisitos para obtenção do grau de Licenciada em Criminologia
Keywords
Avaliação escolar Comportamento antissocial Violência escolar Incivilidades School assessment Antisocial behavior School violence Incivilities
