| Name: | Description: | Size: | Format: | |
|---|---|---|---|---|
| PG_29954 | 454.95 KB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Introdução: a realidade virtual (RV) tem sido utlizada como forma de melhorar os diferentes
padrões de movimento em crianças com Paralisia Cerebral (PC). Objetivo: verificar os efeitos
da utilização da RV nos défices motores em crianças com PC. Metodologia: pesquisa com
palavras-chave na B-on e na base de dados Pubmed para identificar estudos publicados nos
últimos 10 anos, randomizados controlados, randomizados não controlados, estudos de casos,
publicados em inglês e em que se tratam os défices motores nas crianças com PC com uma
idade máxima de 18 anos. Foram excluídos estudos sem texto integral disponível e nos quais
foi realizado em simultâneo um outro tipo de tratamento além da RV. Resultados: foram
identificados 12 artigos. Conclusão: a maioria dos estudos encontrados foram séries de
estudos de caso, o que não permite a extrapolação dos resultados. E necessário efetuar mais
estudos para avaliar a evidência da RV como ferramenta coadjuvante ao tratamento de
fisioterapia em crianças com PC.
Introduction: Virtual Reality (VR) have been used as a way to improve the different movements patterns of patients with Cerebral palsy (CP). Objective: investigate the effects of the use of VR in motor deficits on patients with CP. Methodology: search by keywords on Bon e Pubmed database to identify randomized controlled studies, randomized uncontrolled studies , cases studies, carried on humans during the last 10 years, in English and that deal with the motor deficits in children with CP and whose age is maximum 18. Results: 12 studies were identified. Conclusion: The majority of the studies that we found were series of case studies; which doesn’t permit the extrapolation of the results. It’s necessary to realize more studies in order to evaluate the evidence of the VR as a supporting instrument to physiotherapy in children with CP.
Introduction: Virtual Reality (VR) have been used as a way to improve the different movements patterns of patients with Cerebral palsy (CP). Objective: investigate the effects of the use of VR in motor deficits on patients with CP. Methodology: search by keywords on Bon e Pubmed database to identify randomized controlled studies, randomized uncontrolled studies , cases studies, carried on humans during the last 10 years, in English and that deal with the motor deficits in children with CP and whose age is maximum 18. Results: 12 studies were identified. Conclusion: The majority of the studies that we found were series of case studies; which doesn’t permit the extrapolation of the results. It’s necessary to realize more studies in order to evaluate the evidence of the VR as a supporting instrument to physiotherapy in children with CP.
Description
Projeto de Graduação apresentado à Universidade Fernando Pessoa como parte dos requisitos para obtenção do grau de Licenciada em Fisioterapia
Keywords
Paralisia cerebral Realidade virtual Ambiente de reabilitação Fisioterapia Cerebral palsy Virtual reality Rehabilitation environment Physical therapy Physiotherapy
