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| Projeto de graduação_43165 | 399.96 KB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Este trabalho analisa o impacto do marketing de influência na comunicação das marcas, com foco na parceria entre a marca Rotation e o influenciador Windoh. A investigação qualitativa permite compreender como estas estratégias digitais influenciam a perceção e o comportamento do público. O estudo aborda conceitos teóricos sobre marketing de influência, redes sociais e comportamento do consumidor, e analisa o caso prático da Rotation, destacando estratégias de comunicação, impacto da parceria e principais desafios. Os resultados mostram que a credibilidade e autenticidade do influenciador são determinantes para o sucesso da comunicação, aumentando a notoriedade da marca, fortalecendo a ligação com o público e gerando engagement significativo.
This study analyses the impact of influencer marketing on brand communication, focusing on the partnership between the Rotation brand and influencer Windoh. Qualitative research provides insight into how these digital strategies influence public perception and behaviour. The study addresses theoretical concepts about influencer marketing, social media, and consumer behaviour, and analyses the practical case of Rotation, highlighting communication strategies, the impact of the partnership, and key challenges. The results show that the credibility and authenticity of the influencer are decisive for the success of communication, increasing brand awareness, strengthening the connection with the public and generating significant engagement.
This study analyses the impact of influencer marketing on brand communication, focusing on the partnership between the Rotation brand and influencer Windoh. Qualitative research provides insight into how these digital strategies influence public perception and behaviour. The study addresses theoretical concepts about influencer marketing, social media, and consumer behaviour, and analyses the practical case of Rotation, highlighting communication strategies, the impact of the partnership, and key challenges. The results show that the credibility and authenticity of the influencer are decisive for the success of communication, increasing brand awareness, strengthening the connection with the public and generating significant engagement.
Description
Projeto de Graduação apresentado à Universidade Fernando Pessoa como parte dos requisitos para obtenção do grau de Licenciada em Ciências da Comunicação.
Keywords
Windoh Rotation Marketing de influência Consumidor Influencer marketing Consumer
