Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

Promoção de educação alimentar com recurso à internet

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
95-108.pdf108.81 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

A disponibilidade de informação técnica, sobretudo na População Portuguesa, sobre os cuidados a ter com a alimentação e a forma de comprar/preparar os alimentos pode optimizar o impacto das campanhas de sensibilização que decorrem, no âmbito da educação alimentar, em Portugal. Os dados obtidos pelo Projecto BabySol ® apoiam a pertinência de disponibilizar, na Internet, apoio personalizado sobre nutrição (66%) e segurança alimentar (34%), bem como a publicação assídua sobre a sua aplicabilidade no lar, aplicado à família. The technical information offered about healthy food habits and consumer patterns, especially in the Portuguese population, can optimize the impact of food educational campaigns developed. The data obtained by the BabySol® Project reveal the importance of providing personalized support on nutrition (66%) and food safety (34%), by Internet, and also the importance of the regular publication of articles about these issues, applied to families.

Description

Keywords

Nutrição Segurança alimentar Internet Educação alimentar Família Nutrition Food safety Internet Food educational campaigns Family

Citation

Cadernos de Estudos Mediáticos. ISSN 1647-3191. 7 (2010) 95-108.

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Edições Universidade Fernando Pessoa

CC License