FCT - Número 07 (2010)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing FCT - Número 07 (2010) by Author "Gouveia, Luis Borges"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Different views on WEB 2.0: an overviewPublication . Reiter, Johannes; Gouveia, Luis BorgesWeb 2.0 is nowadays a popular concept. This concept was introduced in 2004 and it fast became widely used. It also produced a number of changes in the way we use and interact with the World Wide Web. From a more technologic oriented view, the Web 2.0 introduced a more distributed and functional approach based on people, in contents and in interaction between groups of individuals. This paper presents the Web 2.0 from a number of perspectives, aiming to show the broad impact that Web 2.0 can achieve as a concept proposal based on the value it can provide to the Internet user. A Web 2.0 é um conceito em voga. Introduzido durante o ano de 2004 rapidamente se tornou bastante popular e produziu mudanças significativas na forma como a Internet e em especial a World Wide Web é explorada. De uma perspectiva mais tecnológica, a Web 2.0 introduziu uma preocupação mais distribuída e funcional, assente em pessoas, nos conteúdos e na interacção proporcionada a grupos de indivíduos. Este trabalho apresenta a Web 2.0 de acordo com diversas perspectivas, demonstrando o impacte alargado que a Web 2.0, enquanto conceito, pode proporcionar ao utilizador da Internet.
- Universidade virtual: estudo exploratório de uso da plataforma Sakai na UFPPublication . Soigné, Christelle; Gouveia, Luis BorgesNo âmbito do trabalho de dissertação realizado para o Mestrado em Gestão da Informação, Universidade de Aveiro, foi aplicado um inquérito, tanto aos docentes como aos alunos da Universidade Fernando Pessoa, no mês de Outubro de 2008, para avaliar o uso da plataforma de e-learning. Os resultados deste estudo são apresentados de forma sucinta. Da análise de resultados foi possível concluir que os utilizadores estão disponíveis e sentem-se confiantes para o uso das plataformas de e-learning achando importante o recurso a estas práticas como complemento ao ensino tradicional. In the context of an Information Management Masters degree research, a study was conducted about the use of an e-learning platform in a higher education institution. For the study an inquiry was applied both to teachers and students from University Fernando Pessoa, in October of 2008. The inquiry main goal was to analyze the university usage of an e-learning platform. The results are presented and we were able to verify that the major university population (teachers and students) are available and feel motivated to use this kind of platforms as a way of improving and complementing the traditional teaching methods.