FCHS (DCEC) - Teses de Doutoramento
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing FCHS (DCEC) - Teses de Doutoramento by advisor "Bandeira, Fernando"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Factors influencing mobile marketing acceptance in higher education students in the United Arab EmiratesPublication . Coelhoso, João Pedro Esteves; Bandeira, Fernando; Cardoso, AntónioTechnology advancements in mobile communication has seen a rapid rise in recent years. Likewise, the use of mobile technologies has proven to be of extreme importance in consumer’s life. The main goal of this study is to investigate and identify the impact of marketing activities on the acceptance of mobile marketing practiced by higher education students. Assisted by the Technology Acceptance Model (TAM) and Uses and Gratifications Theory, this study tests a conceptual model that explain factors influencing mobile marketing acceptance. The study was conducted in Federal Higher Education Institutions in the UAE. A descriptive, explanatory research that used a quantitative survey methodology was adopted. This study surveyed 402 higher education students using a probabilistic stratified sampling method. The overall findings revealed that risk acceptance, providing information, sharing content, accessing content, perceived value and personal attachment have a positive influence in mobile marketing acceptance, and it validates a new model using Structural Equation Modelling. Furthermore, this study highlights the current state of mobile marketing utilization along with preferred types of services used. This research has the potential to benefit companies to create better mobile marketing strategies, in which they can incorporate within their product and services and recommends actions to create a more effective mobile marketing campaign that benefits both consumers and organizations.
- Justifica-se a leitura de Google Alerts sobre educação à distância? Análise de conteúdo de informação publicada na internet em ensino à distância, práticas, princípios e teoriasPublication . Saraiva, Vera Catarina Rei Pereira; Bandeira, FernandoA tese de doutoramento visa responder à questão de investigação “Justifica-se a leitura de Google Alerts sobre Educação à Distância?”. Na idade da “information overlod” pretendeu-se testar a eficiência dessa ferramenta de pesquisa e recolha automática da nova informação publicada diariamente. Uma vez que a pesquisa não permitiu identificar investigação com o mesmo perfil para referência, optou-se por usar a Grounded Theory como paradigma teórico geral. A inexistência de investigação similar levou também à opção de comparar a informação de um texto científico complexo – a Revisão da Literatura, com a informação recolhida nos Google Alerts. A comparação foi feita em dois planos: o da Meta-Análise e a Descoberta de Conhecimento em Textos (text mining), a primeira partiu das características exógenas dos documentos e a segunda centrou-se nos conteúdos e decorreu em três planos: lista de palavras; clusters hierárquicos (análise dos dados de acordo com a Cladística) e coocorrências (análise dos dados de acordo com a Teoria dos Grafos). Depois de procedida à análise, conclui-se que os dois copora partilham parte substancial de conceitos, técnicas, práticas, teorias, etc., mas também um acervo de conhecimento diverso e que se complementa mutuamente, de onde resulta uma mais valia holística: a resposta conclusiva à questão foi dada com base na Teoria da Psicologia do Julgamento e Tomada de Decisão. Complementarmente e pela primeira vez faz uso da Teoria dos Grafos na análise de corpora tendo para a efeito estabelecido um novo teorema.