Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Este artigo visa apresentar uma proposta de metodologia de análise para hipermídias acadêmicas. Com o advento de novos objetos, como a hipermídia, e sua apropriação pelo meio acadêmico para o desenvolvimento de pesquisas interdisciplinares, surge a necessidade de novos olhares investigativos. Quais elementos podem ser importantes ao identificarmos novas possibilidades para a produção do conhecimento em hipermídia? O que é que novas possibilidades, tais como o uso de níveis de conhecimento, a interatividade, a navegação e a hibridização de linguagens, representam no que diz respeito a novas formas de compreensão do conhecimento científico, sobretudo no âmbito das ciências humanas? É sobre essas questões que discorreremos neste artigo.
This article contains a methodological analysis for scholarly hypermedia. Appropriation of hypermedia for interdisciplinary research in academic environments deserves critical examination. Which elements are important for identifying new possibilities for knowledge production in hypermedia? What do these possibilities - such as the use of levels of knowledge, interactivity, navigation and language hybridization - represent for improving our understanding of scientific knowledge, especially within the humanities? These are some of the questions adressed in this article.
This article contains a methodological analysis for scholarly hypermedia. Appropriation of hypermedia for interdisciplinary research in academic environments deserves critical examination. Which elements are important for identifying new possibilities for knowledge production in hypermedia? What do these possibilities - such as the use of levels of knowledge, interactivity, navigation and language hybridization - represent for improving our understanding of scientific knowledge, especially within the humanities? These are some of the questions adressed in this article.
Description
Keywords
Comunicação Hipermídia Produção do conhecimento em hipermídia Metodologia de pesquisa Conhecimento científico Communication Hypermedia Knowledge production in hypermedia Research methodology Scientific knowledge
Citation
Cibertextualidades. Porto. ISSN 1646-4435. 5 (2013) 237-254.