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- Sturge-Weber syndrome: comparison of surgical and non-surgical methods in the control of oral bleeding – a systematic reviewPublication . Oliveira, Ana Afonso Gonçalves; Oliveira, Filipa Pinto de; Palmeira, CarlosSturge-Weber Syndrome (SWS) is a congenital non-heritable condition characterized by leptomeningeal angiomatous malformation of the facial skin following the trigemial nerve. This syndrome has been categorizes into three categories. Oral manifestations are generally macroglosia and hemihypertrophy of the buccal mucosa, palate, and floor of the mouth due to intraoral angiomatosis which causes malocclusion, pyogenic granuloma and increased oral bleeding. This Systematic review aimed to compare surgical and non-surgical methods in controlling bleeding in SWS. The research question was formulated via PICO strategy: P (Population): Patients with SWS; I (Intervention): Oral bleeding control methods; C (Comparison): Surgical and non-surgical methods; O (Outcome): Reduction in the level of oral bleeding. “What is the most effective method for controlling oral blending in patients with SWS?”. The Search was carried out in the electronic databases: PubMed, Scielo, ScienceDirect, B-On and Ovid with the purpose of finding articles related to Sturge Weber Syndrome, focusing on the risks of bleeding and the consequences of these and ways to prevent them. For a good selection of articles, tools such as the PRISMA flow diagram and the Joanna Briggs Institute questionnaires were used. Five articles were included, who reported different SWS cases and methods for bleeding control. For the main objective of this Systematic review we can see that non-surgical methods are better to control the possibility of oral bleeding. When is possible, the non-surgical treatment is the first choice because the risk of oral bleeding is less than surgical method. However there is no standardised treatment for this patients, so management of oral conditions of each patient must always be individualised.
- Brand placement: caracterização e análise da sua influência no processo de compraPublication . Teixeira, Gabriela Alves Vieira do Rosário; Cardoso, Paulo RibeiroEste estudo centra-se na técnica de Brand Placement, ou inserção de marcas em conteúdos audiovisuais, analisando a sua forma de utilização e influência no comportamento de compra dos consumidores atualmente. O objetivo principal é entender em que medida essa estratégia de marketing, ao inserir marcas e produtos em séries e filmes, contribui para o processo de decisão de compra e para a construção de lealdade à marca. Em termos metodológicos, o estudo apresenta uma abordagem descritiva. Na primeira fase, realiza-se uma análise de caso centrada na quarta temporada da série "Emily in Paris", onde são identificadas e caracterizadas as diferentes inserções de produtos e marcas ao longo dos episódios. A segunda fase do estudo utiliza um inquérito aplicado a uma amostra de consumidores, com o intuito de avaliar as perceções e atitudes relativamente ao product placement em séries de televisão ou transmitidas em plataformas de streaming como Netflix, HBO e Amazon Prime. Os principais resultados indicam que, apesar de o product placement ser reconhecido como uma técnica de marketing eficaz e atrativa, ainda enfrenta desafios para converter a atenção e a memória do consumidor em ações concretas de compra e lealdade à marca. Embora a aceitação da presença de produtos seja elevada, a eficácia depende de uma integração natural e orgânica no enredo. No entanto, a falta de uma conexão emocional profunda com o produto e de uma intenção de compra persistente sugere que o impacto do product placement pode ser mais limitado do que o desejado pelas marcas, uma vez que o envolvimento do consumidor nem sempre se traduz em ações de compra concretas.
