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Abstract(s)
The university courses recognise the importance of learners achieving spoken and written competence in English. Due to the specific nature of the courses, mainly in the Faculty of Health Sciences, English language teachers try to develop syllabi based on learners’ future professional needs. This paper considers the difficulties encountered in implementing needs analysis and developing ESP programmes in which language objectives resulting from learners’ needs are included in the syllabus together with authentic materials and tasks which demonstrate and practise the language.
Os cursos desta universidade reconhecem a importância do conhecimento falado e escrito
da língua inglesa. Devido à natureza específica dos cursos, nomeadamente da Faculdade de Ciências da Saúde, os professores de inglês tentam elaborar programas baseados nas futuras necessidades profissionais dos alunos. Este artigo considera as dificuldades em implementar
analise de necessidades e desenvolver programas de ESP (Inglês para Fins Específicos) em que os objectivos linguisticos resultantes das necessidades dos alunos são incluídos no programa
juntamente com material didáctico e tarefas autênticos na língua.
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Revista da Faculdade de Ciências Humanas e Sociais. Porto. ISSN 1646-0502. 1 (2004) 35-40.