Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
130.74 KB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Apresenta-se um estudo de avaliação do auto-conceito académico, social e global, com
162 estudantes universitários, dos dois sexos e de diferentes grupos etários, utilizando a adaptação portuguesa (Faria e Fontaine, 1992) do Self-Description Questionnaire III (Marsh e O’Niell, 1984).
As correlações entre as dimensões do auto-conceito evidenciam a importância do autoconceito global e os estudos diferenciais apontam para a ausência de diferenças de sexo e para diferenças no auto-conceito académico favorecendo os alunos do 1º ano, e no auto-conceito social e global favorecendo os mais velhos.
Academic, social and global self-concept in university students We’ll present the evaluation of academic, social and global self-concepts, near 162 university students, boys and girls from different age groups, using the Portuguese adaptation (Faria e Fontaine, 1992) of the Self-Description Questionnaire III (Marsh e O’Niell, 1984).
The correlations among the several dimensions of self-concept evidenced the importance of global self-concept, and the results of differential studies point to the absence of gender differences and to the existence of grade differences in academic self-concept favoring the 1st graders, and in the social and global self-concepts favoring the older students.
Description
Keywords
Citation
Revista da Faculdade de Ciências Humanas e Sociais. Porto. ISSN 1646-0502. 3 (2006) 225-235.