Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

A antropologia na educação: abertura antropológica sem antropólogos

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
113-127.pdf6.03 MBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

Análise do lugar da Antropologia no Sistema de Ensino português, questionando o papel que a Antropologia e os antropólogos têm e podem vir a ter no Ensino Básico e Secundário em Portugal, a partir da última reforma educativa. Propõe-se a existência, nesta reforma, do paradoxo de uma ideologia antropológica que exclui os antropólogos. Analise-se a figura do professor, licenciado em Antropologia, e do antropólogo de escola, como lugares possíveis do uso social da Antropologia no meio escolar. An analysis of anthropology´s place in the Portuguese educational system by questioning the role that anthropology and anthropologists have and could have at both the middle and secondary education levels since the last reform of the educational system. The existence in this reform of a paradox is stated through the identification of an anthropological ideology that excludes anthropologists. The role of the teacher with a degree in anthropology, and that of the school anthropologist are both analysed and presented as possible uses of anthropology and anthropologists in the school system.

Description

Keywords

Citation

Antropológicas. Porto. ISSN 0873-819X. 1 (1997) 113-127.

Research Projects

Research ProjectShow more

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Edições Universidade Fernando Pessoa

CC License