Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

Sobre as práticas e reflexões publicitárias de Fernando Pessoa

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
19-27FCHS2006-2.pdf104.37 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

Neste texto, a autora analisa alguns trabalhos publicitários de Fernando Pessoa, bem como algumas das suas reflexões sobre esta actividade. É dada especial atenção ao slogan “Primeiro estranha-se. Depois entranha-se”, analisado sobre a perspectiva das funções e propriedades deste constituinte da mensagem publicitária. Por fim, recorda-se um recente slogan que recupera o clássico de Fernando Pessoa. On this article, the author analyses some advertising texts created by Fernando Pessoa and some of his thoughts about this activity. The main attention goes to the famous slogan “Primeiro estranha-se. Depois entranha-se”, analysed through the principles of the functions and proprieties of this element of advertisements. Finally, the author presents a recent slogan, constructed through the slogan of the Portuguese writer.

Description

Keywords

Citation

Revista da Faculdade de Ciências Humanas e Sociais. Porto. ISSN 1646-0502. 3 (2006) 19-26.

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Edições Universidade Fernando Pessoa

CC License