Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10284/666
Título: Collaborative learning in health undergraduates
Autor: Silva, Fátima
Data: 2005
Editora: Edições Universidade Fernando Pessoa
Citação: Revista da Faculdade de Ciências Humanas e Sociais. Porto. ISSN 1646-0502. 2 (2005) 244-252.
Relatório da Série N.º: Revista da Faculdade de Ciências Humanas e Sociais
2
Resumo: Collaborative learning in an ESP (English for Specific Purposes) undergraduate health setting, implies providing opportunities that allow the personal construction of knowledge. The teacher has to set appropriate contexts and objectives for the task and facilitate collaboration in the dyads or groups so that learners can reach their ZPD with peer collaboration. In a foreign language classroom, it is through task- related talking that learners can scaffold each other to complete the written task.
URI: http://hdl.handle.net/10284/666
ISSN: 1646-0502
Aparece nas colecções:FCHS - Número 02 (2005)

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
244-252FCHS2005-15.pdf68,28 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.