Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10284/2835
Title: Avaliação dos motores de pesquisa como ferramenta de conhecimento
Other Titles: (estudo de Caso Google, SlideShare, YouTube)
Author: Bandeira, Fernando
Dias, Tânia Marisa Fernandes
Keywords: Comunicação de crise
Densidade termos
Google
Internet
Motores de pesquisa
Precisão
SlideShare
YouTube
Concept density
Crisis communication
Precision
Recall
Search engines
Issue Date: 2010
Publisher: Edições Universidade Fernando Pessoa
Citation: Revista da Faculdade de Ciências Humanas e Sociais. Porto. ISSN 1646-0502. 7 (2010) 468-483.
Series/Report no.: Revista da Faculdade de Ciências Humanas e Sociais;7 (2010)
Abstract: O presente artigo visa avaliar o desempenho dos motores de pesquisa na Internet. Metodologicamente recorre a duas linhas de investigação que derivam, uma dos sistemas de recuperação de documentos e a outra do modelo de análise de documentos da Internet. Para responder as estas questões avalia: a adequação, a precisão, a densidade média de termos, o peso percentual dos descritores, o tipo e a fonte dos documentos. As conclusões evidenciam que o Google ocupa a primeira posição, o SlideShare a segunda e o YouTube a terceira. This article aims to evaluate the performance of Internet search engines. In methodological grounds it applies two different research traditions, one used to evaluate text retrieval systems the other is the model used to assess Internet documents. To answer these questions it uses the following indicators: precision, recall, average terms density, concept percent wage, document type and source. Conclusions are that Google is leading search engine followed by SlideShare and YouTube.
URI: http://hdl.handle.net/10284/2835
ISSN: 1646-0502
Appears in Collections:FCHS - Número 07 (2010)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
468-483.pdf715,38 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.